onsdag 27 januari 2010

Svinvaccin i snöstorm

Tristan och jag fick tvinga oss ut i snöstormen idag. Tristan var tvungen att få svinnvaccin nr 2 idag, eftersom vi bokat in 1-årsvaccin om två veckor. Dessa får inte ske för nära, och 1-årsvaccinet har redan skjutits fram två gånger!
Inget att göra, bara att ge sig ut!
Men jag kan lova att det tog emot!
Riktigt tungt att köra en vagn på oplogade vägar med halvmeters snödrivor i storm.
Jag fick veta att jag levde, om man säger så!
Lilleman gick ingen nöd på, varm och go i sin lille "koja"


För första gången blev han ledsen när han fick spruta! Men han blev glad igen, när han fick ett fint Bamse-märke!
Viktigt att hålla med båda händer, så att man inte tappar det! Mycket stolt över sitt märke:


Varm nyponsoppa med en klick grädde och kanelbulle var riktigt gott att mumsa på, när vi kom in från kylan:


Tristan åt en hel, och ville sen ha mer! Gottegris:





1 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Så duktig han är! Jag hade nog fått kalla in kavalleriet om mina skulle vaccinerats.....

Skicka en kommentar