lördag 16 januari 2010

Mormor, Morfar och David

Idag hade Tristan bjudit hem mormor och morfar på middag.
Men eftersom han bara har en tom Johnnys senap och några plastgrönsaker i sitt kök, blev det jag som stod för middagslagandet i mitt kök!
Jag fixade en krämig lax-gryta med färsk pasta! Och trots att smaklökarna nästintill är förintade pga vansinnig förkylning smakade det som det brukar, gott!






Till efterrätt en mycket enkel favorit: chokladpudding med grädde!
Det blev premiärsmak för Tristan, som mycket nöjt sörplade i sig varenda droppe! Det var förmodligen det godaste han nånsin smakat!


Mormor och Morfar hade med sig en ny kompis till Tristan, att ta hand om!
En liten David:



David fick en stor kram direkt, med en klapp på ryggen, sen fick han åka vagnen!
Han åkte även med ner i kvällsbadet!
Bra träning för Tristan inför kommande lillkusin!

Nu ska jag tycka lite synd om mig själv...
Dagen innan nyår började vi bli förkylda. Nyårsdagen var det helt kört! Det slog värst till på Tristan och Henrik, men jag har gått och mått halvkasst hela tiden också!
Ja, i alla fall har ingen av oss varit helt frisk sen dess!
Och nu är jag helt vansinnigt förkyld igen! Nyförkyld, med nytt virus!
Undras vem vi ska tacka detta för?
Viktigt att säga tack ju:=)
Jag nyser, snyter, nyser, hostar, snyter, nyser, snyter, hostar...
Ja, ni fattar!
Bihålorna är helt smockfulla av segt snorslem! Blääääh!
Jag är sur.
Jag vill vara frisk nu och hitta på massa kul och mysiga saker med älskade familj och vänner!
Men nu är jag slut, känner att febern är på väg, örat gör ont, nacken och lederna gör ont!
Imorgon ska jag lämna över rodret till min sambo.
Imorgen är mamman sjuk!



2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Nu jädrar får ni bli av med era baciller så ni kan komma till Gantofta!

Anonym sa...

Kan rekomendera en nässköljning morgon & kväll.
Du kommer att älska det!Kan tänkas tyckas obehaglit men redan efter 1:a gången kommer du vara såld. *lovar*
Nosebuddy heter den jag har, ca 150kr sen har man salt utan jod i.

Krya på dig Sophie.
/En vän från förr

Skicka en kommentar