fredag 22 januari 2010

Är en mycket trött hemma"fru"

Om det är någon som känner för att bjuda mig på en spahelg långt ifrån Helsingborg, please feel free to do that!!
Jag tvekar inte en sekund, att tacka JAAA!

Efter veckors förkylning, med både tjuriga sambos och gnälligt barn, är jag totalt slut! (säkerligen inte ensam om det)
Så kom då veckan då Henrik jobbar kväll och då bryter givetvis den värsta förkylningen ut på mig och sätter sig i bihålorna, vilket resulterar i huvudvärk varje dag senaste veckan! Samtidigt ska man ensam ta hand om världens bråkigaste onge som drabbats av nån slags trots helt plötsligt!
Ikväll hann jag ta två tuggor av min mat, innan Tristan hade kastat spaghetti/köttfärssås över hela duken (snygga fläckar), i mitt glas och över hela sitt hår.
När jag torkat upp detta och fiskat upp spaghettin ur mitt glas, börjar han plötsligt gallskrika och jag fattar ingenting. Han ger mig skeden och jag matar honom lite, han blir nöjd, tyst och fortsätter snart att äta själv. Jag hinner få i mig två tuggor till, då det plötsligt sprider sig en fruktansvärt sur bajslukt.
Hela stolen och båda hans ben nerbajsade!
Ner med både onge och stol i badkaret.
Tvätta, tvätta, tvätta!
Eftersom badkaret är fullt, blir det bara en dusch, vilket lille herrn inte alls tyckte passade, han ville bada.
Mamma sa nej!
Gallskrik i tjugo minuter, en skallning på mammas glasögon och ett nerkissat golv senare sitter han i soffan nöjd och tittar på teletubbies!
Mammas mat är kall och aptiten borta!
Tom mage idag också!

Säg inte, så är det att ha småbarn!!
Jag klarar inte att höra det en gång till!
Jag kräker på det!
Jag vet hur det är att ha småbarn.
Det är min verklighet.
Jag är mitt uppe i det just nu!
Jag älskar mitt liv.
Men även jag blir trött, irriterad och måste lätta på trycket lite!
Det betyder inte att jag skulle vilja byta bort det!

Men en paus skulle sitta fint nu, både från sambo och barn!
Bara ha det tyst och skönt en stund!
Få lyssna lite på mina tankar...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns snabbspa i källaren i Ugglehuset. Du är välkommen när som helst vännen.
Kram

Sophie sa...

Tack, vännen! Det va snällt:=)

Linda sa...

När åker vi? Hahaha...!

//Stor kram till dig, L.

EmiliaJ75 sa...

Det ÄR tufft att "bara" vara hemma. Därför tycker jag det passar mig (och Max) alldeles perfekt att han nu är hos sin dagmamma fyra dagar i veckan och jag har fått börja jobba. Men kräk ur dig, ha inte dåligt samvete och så ska du se att det nog dröjer någon vecka till nästa trotsperiod;-) KRAM

Skicka en kommentar