tisdag 12 januari 2010

Besök på Ringstorps Förskola

Så, nu har vi varit iväg och hälsat på Ringstorps förskola!
Vi kan ännu en gång konstatera att vi har en orädd, social och oblyg liten kille.
Han kastade sig rakt in i leken bland de andra barnen. Monica, en av fröknarna (även en fd kollega till mig) tog fram sång-väskan, som var full av olika figurer. Dessa sjunger barnen sånger om i samlingen. Tristan skulle givetvis sitta i resväskan! Man måste prova allt.
Det lyste i ögonen på honom, och han ville titta, känna och prova på alla leksaker som fanns där!
Han fick sig en rejäl fläskläpp och spricka i läppen, när han provade en gunghäst. Dagis-skada redan på första besöket!
Det fanns ett superhäftigt spegelhus, som såg ut som en trekant, med speglar överallt, när man kröp in där såg man sig själv gånger tusen eller nåt! Mycket fascinerande och spännande, tyckte både vi och Tristan!

Både Henrik och jag gillar stället som är reggio emilia-inspirerat.
Vi tycker om personalen och lokalerna är jättefina.
Sen är det ju supernära där vi bor, vilket är en klar fördel! Dock
inget som avgör! Förskolan är viktigare än avståndet, tycker vi.









Mycket positiva gick vi därifrån!
Vi ska besöka några ställen till, man måste ju skriva ett par olika val, när man söker dagisplats!

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Åh vad spännande! Kan tänka mig att Tristan gillade det=)

Anonym sa...

Numera är bloggen en favorit, kul att följa er! Promenad med Ellen snart? Hörde att Tristan gillar hundar! Och nu kan ju han och sally leka också. Kram från alla tjejerna här hemma! Carro

Sophie sa...

Va roligt att du hittat hit, Carro! Absolut vill vi ta en prommo snart, Tristan e tokig i hundar, haha! Vi styr upp detta! :=) krama dina tjejer från oss
Emilia: mycket spännande och läskigt, mamman e inte alls redo än! Men jag har ju åtta månader på mig att vänja mig så...:=)

Skicka en kommentar