onsdag 6 januari 2010

Nä, nu får det va slut...

...på julgotter, megamiddagar, julegröt, julmust och annan läsk och skit man stoppar i sig vid denna tiden!
De stackars kilona jag lyckats gå ner, ligger nu åter och skvalpar rundor på magen.
En sorglig syn vill jag lova.
En platt mage såg ljuset ett par veckor, men nu är det becksvart igen.
Julmat/godis och mindre rörelse av fläsket är anledning till detta.
Men detta blir det ändring på nästa vecka, då blir det ordning på torpet igen.
Nyttare mat, no candy eller läsk och långa promenader med tunga vagnen igen.

Idag har Tristan mått bättre och febern har endast legat på 38,4 hela dagen. Han är fortfarande hängig, trött och gnällig, vill inte äta riktigt och dricker dåligt! Men vi är glada att slippa den riktigt höga febern.
Henrik börjar se piggare ut, men känner sig inte ok än, jag hostar vidare och gnäller över öron-ont!
Men vi satsar på att vara helt tillbaka i vanlig ordning nästa vecka.
Lääängtar, är otroligt rastlös och socialt uttorkad.
Ser framemot en playdate med Leia, Lotta och Riad, familjen Johansson i Gantofta, och mormor och morfar börjar nog få Tristan-abstinens.
Och vi saknar Jessica och Pontus oxå!
Ja, som sagt, vi har mycket att se framemot när vi blir friska!
Nån annan som vill ses? Ring min sekreterare på måndag! Haha:=)
åh, nu tjatar Henrik, dags att sätta på kvällens avsnitt av band of brothers...
See 'ya


1 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag ringer din sekreterare sen och bokar en tid! Lek, prat, mys och mat står på schemat när ni hälsar på oss!

Skicka en kommentar