söndag 24 januari 2010

Har du skänkt pengar?

Sitter och funderar ännu en gång på det här med att skänka pengar till katastrofen i Haiti!
Ingen att fundera på egentligen!
Självklart ska vi skänka en slant.
Det har inte blivit av än.
Dåligt kan tyckas. Oftast brukar jag vara snabb på att slänga iväg en slant.
Men det har inte blivit så denna gång.
Vårt dilemma:
- Vem tusan använder pengarna bäst? Vart går pengarna mest oavkortet till de behövande?
Vilken organisation är mest seriös?
Och så bubblar frågorna vidare...
Det borde kanske inte vara så svårt att ta detta beslut. Men jag är så jäkla trött på att bli lurad av en massa falska "helgon", som använder pengarna till sin sommarvilla på Mallorca istället!
Tyvärr är denna jord full av egoista och pengakåta små skitar!
Och de stackars kronorna jag har att skänka ska inte gå till en sån!
I alla fall så hittade jag det här på aftonbladet, lite hjälp tyckte jag!
http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/haiti/article6467444.ab;jsessionid=79E08BEF400AFCC8C99CA33CADD86312

Har du/ni skänkt och till vem i så fall?
Gör det!
Vi blir inte fattiga, på att slänga iväg några kronor! Men de kronorna kan göra mycket nytta!
Skippa söndagspizzan, hyrfilmen och colan och släng iväg hundralappen till Haiti istället!
Med hjälp av vem, får du filura ut själv!

It's a djungle!

1 kommentarer:

unique sa...

Jag skänkte igår. Via galan. Radiohjälpen va? 100 spänn var från mig o jon. Duktiga oss

Skicka en kommentar