fredag 1 januari 2010

Bästa nyårsdagen nånsin...

Jag brukar tycka att nyårsdagen och långfredagen är de längsta och deppigaste dagarna på hela året!
Dels för att typ alla affärer är stängda, dessutom är man antingen bakis själv eller så är alla andra det och därför inte orkar göra nåt!
Lugna sysslolösa dagar utan shopping är underbara, missförstå mig inte! Men just dessa dagarna har alltid varit tunga för mig! Kan nog egentligen inte komma på varför!
Men det har denna nyårsdagen absolut inte varit! För jag har delat den med världens bästa unge och sambo! Jag var inte bakfull imorse och himlen har varit blå hela dagen!
Dessutom, kan man bli annat än glad när man kommer in till denna gosedjurs-killen?









När vi ätit lunch tog Tristan och jag en långpromenad med "pingvingen" ute i det riktigt kalla, men underbart friska vädret!
Tristan gjorde som alla andra barn och samlade gårdagens raket-rester. Givetvis hade jag koll, eftersom många av dom innehöll krutrester fortfarande.
Han blev i alla fall överlycklig av alla färgglada pinnar på gräset.


















Och vad är det bästa med en kall promenad?
Japps, att komma in i värmen och fika på varm oboy och god smörgås. (nej, Tristan fick inte oboy, eftersom jag är en snål mamma, enligt vissa, men klok enligt mig själv)









Pappsen mår inte bra idag, han har åkt på värsta förkylningen och har knappt nån röst kvar!
Skönt, skulle man kunna tro, om det nu vore så att han höll tyst och sparade på det lilla skrovlet han har! Men nä, han bräker på som en skadeskjuten kråka och bara varannan bokstav kommer ut, vilket gör det obegripligt att förstå vad han säger.
Men vi älskar honom och tycker synd om honom ändå.
Låt oss hoppas att han är bättre imorgon, så att vi kan få njuta av att vara långlediga tillsammans för en gång skull!

Vi hade för övrigt en riktigt rolig nyårsafton igår, med goda vänner och tre exemplariska barn! Kvällen var full av skratt, musik, dans och lek. Får återkomma senare med lite bildbevis, då dessa inte finns i datorn än!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar