torsdag 14 januari 2010

Besök på Pålsö Östra

Idag har vi varit och hälsat på mitt förra jobb, Pålsjö Östras förskola!
Det är roligt att gå förbi och kolla hur dom har det. Alla barn växer så fort. Dom småttingarna jag hade är nu stora barn, på stora avdelningen.
Tristan var fascinerad av alla barn, som sprang runt honom, hit och dit!
Han provade att gräva lite i snön i sandlådan, men gungbrädan var en klar favorit!



Sen blev det för kallt, för hungrigt och för trött på en och samma gång. Men han ville ändå inte hem, inte sitta i vagnen, inte gå själv och inte bli buren!
Hysteriskt gallskrik hela vägen hem och inom affären. Vilket är ganska ovanligt för att vara Tristan, har nog aldrig hört honom skrika på detta viset innan!
Nu sover han som en stock, helt slut var han. Jag gissar på en tre-timmars middagslur idag också!
Min kära fd arbetskamrater på pålsjö försökte värva Tristan.
Som sagt, vi har inte bestämt oss vilket dagis det blir än!
Men skönt att veta att vi är välkomna!
Dagis-tips är välkomna! Men kom ihåg att jag är ganska kräsen!
Det är ju det värdefullaste jag har som ska vara där flera timmar varje dag, utan den som tar hand om honom bäst, dvs jag! Hihi

6 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Oj så skönt att han sover lång middag=) Max sover högst 1 1/2 timme nu för tiden.

julia sa...

I och med vår eventuella Hbg-flytt så har jag fått hem ansökningsblankett till förskola. Tänkte ställa Frans i kö. Där såg jag att man kan ansöka om plats i familjedaghem dvs dagmamma. Vi pratade ju om det för ett tag sen. Så det verkar ändå finnas sådana i Hbg. Kraam

Sophie sa...

Jo, det stämmer Julia, men det gäller hela helsinborgs kommun, dvs småbyarna oxå! Det finns endast två dagmammor i helsingborgs stad, dom finns på husensjö har jag för mig! Och har sjukt lång kö, sist jag kollade upp detta! De andra finns typ i Bårslöv, Gantofta osv!
Kul att ni ev ska flytta hit! Såg du nr jag skrev till våra förra hyresvärd?
Då blir vi grannar:=) kraam

julia sa...

Aha, det var ju synd... Men ni ska nog finna ett dagis som är perfekt för just er lilla skatt. :) Ja, jag fick numret. Har skrivit intresseanmälan på nätet och ska ta och ringa runt nån dag. Ja, hoppas snart vi hittar något... Kul, då kan vi ju tom ses i verkligheten! Kramar

Sophie sa...

Till Maggan, kan man vara tjatig och ringa en gång i veckan, periodvis får dom in nya lägenheter ofta! Hälsa från mig, hon och jag gillar varandra;=) Ja, de vore ju kul och gott att komma på en chailatte lite då och då:=)

julia sa...

Chailatte it is! ;-)

Skicka en kommentar