måndag 11 januari 2010

Framtiden...

Idag har handlat om framtiden.
Min framtid.
Vår framtid.
Det har funderats och diskuterats.
Det har ringts samtal, samtal och samtal!
Hur blir den då?
Framtiden...
Vi hoppas såhär;
* Vi ansöker och får beviljat vårdnadsbidrag, för att jag ska kunna vara hemma med Tristan tills augusti!
* Jag hittar ett extrajobb!
* Henrik tar färdigt sitt körkort!
* Jag tar mitt körkort!
* Jag läser upp mitt matte-betyg!
* Jag söker och kommer in på socinomprogrammet i Helsingborg, till hösten 2010!
* Vi ställer oss i kö, ansöker om dagisplats på Ringstorps förskola eller duvungarnas förskola och får plats, till Tristan, för hösten 2010!

Ja, så hoppas vi att detta år ska bli!
Men man kan aldrig veta, så vi är beredda på vadsomhelst!
Men en plan är i alla fall viktig att ha!

Det som händer närmast är att imorgon ska vi hälsa på, på ringstorps förskola, så att Henrik och Tristan får se hur det är där.
Jag har ju jobbat lite där, så jag vet ju lite hur dom har det där!

Och den 28 januari ska jag på möte med en vägledare på campus! Mycket spännande!
Jag är så motiverad och taggad att läsa nu.
Ser riktigt mycket framemot det!

Håll era tummar!


2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag håller tummarna för att era önskemål går igenom! Tycker det ser ut som en bra plan=)

Linda Jönsson sa...

hoppas planen fungerar!

Jag är sur över att vår kommun inte har vårdnadsbidrag, för det hade jag lätt sökt! Men nu har jag haft turen att ha extrajobbat så mina dagar räcker iaf fram till sommaren, sen får vi lösa barnpassning under sommaren. För vi hoppas få in Lukas på dagiset här i Oderljunga i augusti. Just nu är där fullt.

Skicka en kommentar