tisdag 23 februari 2010

Tropikariet

Idag trotsade vi sportlovs-veckan och tog en tur till Tropikariet.
Kände att det var det bästa av alternativen, när nu även musikleken hade sportlov idag!
Tristan tycker inte alls om att leka i snön längre, och trots att hans mamma bylsar på honom massor av varma kläder verkar han frysa, när vi varit ute mer än en halvtimma. Eller ja, han fryser inte om kroppen, men hans stackars kinder blir alldeles blå-lila. Och han börjar gallskrika. Vagnen är ju heller inget kul längre!
Men vi kan ju inte sitta inne hela tiden, dagarna blir så långa.
Och innan vi visar oss på Öppna förskolan igen, ska vårt immunförsvar jobbat upp sig rejält, efter alla sjukor!
Så idag blev det tropikariet.
Där mötte vi upp Cecilia, Matilda, Kajsa och Emil!
Turen började bra. Tristan är mycket fascinerad av djuren, men han har lite dåligt med tid. Eller tid och tid?
Han har myror i brallan. Titta lite på apan, sen bort till ormen, till apan igen, till fågeln...och så höll det på...
Jag har jagat, jagat och jagat lite till!
Men roligt hade han, och smutsig blev han.
Han är en riktigt typiskt liten kille...
Sen började gnället, skriket, bångstyrigheten och TROTSEN!!
Plötsligt var inget bra, ville ha kaka, ville inte ha kaka, kasta kaka, ha tillbaka kaka, dricka, inte dricka, ha napp, inte ha napp, ha snutte, inte ha snutte...osv...jag tror ni hajjar!
Har aldrig sett honom på detta vis!
Undras om han skrämde Matilda med familj, så att dom inte vill ses mer?!
Hoppas inte, jag ser framemot en eventuell date till denna veckan!


2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Ha, ha....Tristan är lik någon jag känner...får se....*funderar*....nu kom jag på det.....MIN SON MAX!!!!
Synd att du inte kan komma ut här i morgon, hade varit så roligt att ha dig med. Men det får bli en annan dag!

Annica sa...

Här är en till som känner igen det där... Alex är väääldigt duktig på att göra precis sådär.

Skicka en kommentar