torsdag 11 februari 2010

Blåljus

Just nu blinkar ett blått ljus i hela vårt vardagsrum.
Även i köksfönstret blinkar ett blått ljus i takt med en polissiren!


Fem minuter innan har jag just klivit upp ur ett hett bad, placerat mig på golvet framför Henrik och får en avslappnande massage på min onda nacke!
PAAAAAANG, låter det plötsligt!
En fruktansvärd smäll!!
- Det lät som en bil härinne på gården, säger Henrik!
Jag kan fortfarande inte prata då, mitt hjärta har fastnat i halsgropen!
Henrik springer ut på balkongen och ser då en totalkraschad bil och hur en kille springer från bilen och förbi honom genom bakgården!
Nör jag kommer ut möts jag av rök!
Tristan vaknar, är ledsen!
Henrik springer ner på gården, för att kolla att ingen skadats!
Därnere möter han ägaren till bilen, som följt efter biltjuven i en annan bil genom stan!
Han stal den på idrottens hus, ägaren hade sett hur hans bil åkte iväg och hoppat in i vänners bil och följt efter!
På vår lugna på bakgård, kraschar tjuven in i ett träd!!

Tropiska ö, var är du??

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Såg du Mikael Persprandt?!? Det måste väl ha varit en filminspelning;-)

Sophie sa...

I wish, Emilia! Inte för att jag är ett Persbrandt-fan, utan för att jag är sååå trött på idiot-människor!

Skicka en kommentar