måndag 8 februari 2010

Stark blir svag

Idag har jag baddat pannan på den starkaste karln i mitt liv, i hans allra svagaste ögonblick...

- Jaha...då har vi gått igenom det också, älskling!
Och jag fortsätter att stanna vid din sida ändå...;=)

Ser i alla fall ut som att det kanske blir en bättre dag imorrn, för den lille mannen!
Han har fått behålla den välling vi gett honom idag, så imorrn ökar vi mängden lite till! Förhoppningsvis stannar det kvar, och då ska han få gröt!
Bara febern håller sig i schack så ska han nog må bättre snart!

Ikväll har han varit jättemycket ledsen och inget har hjälpt!
Men nu sover han gott i sin säng.
Trött pms-mamma säger nu:
- Godnatt!



2 kommentarer:

lottaplott sa...

Fy för magsjukan! Men skönt att iaf du och lilleman mår bättre, inte roligt med sjuka små barn och dessutom själv vara sjuk.

En annan sak som är stoppande vid diare är morotspuré. Det brukar man rekommendera till hundar och det har vi använt både till katterna och Leia med kanonbra resultat! När Leia var mindre hade jag alltid en burk morotspure och en burk katrinplommonpure så att vi var redo för både hårt och mjuk mage ;-)

Vi har också en liten sjukling hemma men det är bara feber och hosta som endast kommer på kväll/natt. På dagarna är hon värsta friska piggelinen så det lite rastlöst och jobbigt.

Kram

EmiliaJ75 sa...

Ja, man går igenom mycket tillsammans som ett par=) Och vad man än ser (!) eller gör för den andra så höjer man inte ens på ögonbrynet utan bara finns där. Nicke har tex sett och varit med om väldigt mycket vid min sida när vi har gått igenom förlossningar, akutsnitt, operationer, IVF etc. Och aldrig vikit från min sida=) Nu hoppas jag att det blir en lugnare dag för er och att ni slipper mer kräk!

Skicka en kommentar