onsdag 10 februari 2010

Det spökar....

Henrik tycker att jag är löjlig och han skojar bara bort det, men....
Nu spökar det här hemma!
Jag är fullkomligt allvarlig och säker på min sak!
Det SPÖKAR!!

Följande hände ikväll:
Tristan är nattad och sover som en stock i sitt rum!
Henrik sitter i köket och spelar sitt (nörd)dataspel!
Jag sitter i vardagsrummet och tittar på ett otroligt givande avsnitt av desperate housewifes.
Totalt uppslukad av mitt program och en kanelbulle, tycker jag mig höra ett bekant ljud, men reagerar inte mer än så.
Efter stund hör jag det igen, nu hör jag att det är en melodi. Mycket bekant, men kan inte placeras och ignoreras därför ännu en gång!
Efter ytterligare en stund spelas melodin igen och polletten trillar ner, det är en melodi som någon av Tristans leksaker spelar!
Shiiit, är min första tanke! Har han vaknat och klättrat ur spjälsängen? (detta kan han förstås inte än)
Springer ut till köket, hämtar Henrik och tillsammans smyger vi in i Tristans rum.
Henrik har inte hört något och tror att jag är knäpp!
Tristan sover som en stock och det är knäpptyst när vi kommer in!
Jag letar upp traktorn som är den misstänkte brottslingen, när det plötsligt börjar spela i andra änden av rummet!!
Bondgården!!
"old mcdonald had a farm"
Jag kastar mig över den och stänger av den!
Frågan är:
- Vem satte igång den???


SPOOKIE!!


6 kommentarer:

lottaplott sa...

Hahaha, förlåt att jag skrattar men det påminner mig om Leias dansmatta. Den börjar låta mitt i nätterna ibland, precis som när man går på den. Första gångerna fick Kenzo skulden men när det började låta en natt när Kenzo sov hos oss trodde jag att någon brutit sig in o huset!

Men du vet vad jag tror och tycker om spöken, vi har ju råkat ut för sådana förr ;-)

kram

unique sa...

inte var det jag iaf

Sophie sa...

Japps, definitivt ett spöke!!
Hoppas det är ett snällt sådant och inte spelar mer för oss, efter tristan somnat! Han behöver sin skönhetssömn!

Stackars Kenzo, som får skulden!!
Kram tjejer

Linda Jönsson sa...

Här har vi vaknat av att Lukas learning puppy börjar spela, men det är helt enkelt lite glapp i den, inga spöken.

Vår bvc-sköterska berättade att ibland när hon jobbar och det är tomt i öppna förskolans lokaler så kan en del leksaker börja spela.

Och min kompis har ett tåg som började köra av sig själv. Alltså hennes sons leksakståg.

Om det är spöken så har nog alla barnfamiljer besök av dem!

Sophie sa...

Ja, men de vore ju inte så konstigt! Spöken gillar barn, eftersom dom har ett öppet och oförstört sinne!
Jag tror definitivt att de finns andar runt omkring oss, och det känns helt ok för min del!
Om de va batteriglapp eller ett spöke som sätter igång leksakerna får vi väl aldrig veta, men vi bestämmer ju som tur e själv va vi vill tro!
;=)

EmiliaJ75 sa...

Jag har också en tro på "andar" eller vad vi nu ska kalla dom. Det händer alldeles för mycket för att dom inte skulle finnas runt oss. Många kan ju berätta om saker som hänt, helt oförklarligt. MEN...jag har också hört just många leksaker som går i gång lite när som helst. Har ingen aning om det är spöken eller glapp;-)

Skicka en kommentar