söndag 21 februari 2010

Femte brevet till Tristan

Älskade Son,
Det är så fantastiskt att se hur du växer och utvecklas.
Du är inte längre någon liten bebis!
Din pappa upptäckte idag att du redan har kunnat gå i fem månader.
Vart tog tiden vägen?
Varje dag ser jag hur du förstår mer och mer av det jag säger!
När jag säger att vi ska borsta tänderna, springer du in på badrummet och pekar på tandborsten!
Säger jag att vi ska gå ut, springer du till dörren!
Du visar själv vad du vill nu, pekar på din mugg med vatten och säger: - Däääär!
Då vill du dricka!
Ditt ordförråd växer snabbt nu; mamma, pappa, mofar, momor, titta, bil, bilar, mina, tack, hej, pippi, dää(där) kisch(kiss), boll, vovve, för att nämna det mitt trötta huvud minns just nu!
Du älskar att hoppa, du springer fram och tillbaka i hallen och hoppar hoppsan-steg och "sjunger" - Ooooo Heeej, Oooo håååå, varje hopp!
Du har utvecklat din dans också, nu snurrar du så fint och headbangar med ditt lilla huvud!
Om jag vill vara med och leka på ditt rum och tar en bil, säger du; - Mina! Och tar tillbaka den!
Ett häftigt humör har du också nu, när du kommit på att du har en egen vilja!
Du testar oss varje dag! Och även om det är svårt, försöker vi vara konsekventa och sätta gränser för dig!
Du är nu verkligen en liten människa!
Så fantastiskt det är, att ha dig i våra liv!
Du är det bästa som hänt oss!

Älskar Dig
Kram
Din Mamma

0 kommentarer:

Skicka en kommentar