söndag 21 februari 2010

The Helg

Kaos, Mys, Roligt, Stressigt, Irriterat, Tacksamt, Kallt, Trevligt, Ont, Gott....
Jaja, vänta lite...ska berätta om helgen lite mer detaljerat än så...

I fredags stod mys med morfar ute i byn på schemat.
Mormor och Henrik jobbade, så jag, Tristan och morfar skulle va själva och fredagsmysa.
Men det här hiskeliga vädret satte stopp för detta, så jag och Tristan stannade hemma i storstaden.
Lördagen började så fint med en sovmorgon och utan huvudvärk.
Positiva jag tänkte, "det här blir en bra dag"!
I nästa sekund åkte andra glaset i golvet i tusen bitar(det första åkte i golvet på fredagen, helt otroligt jag vet) Medans jag dammsuger upp de tusen bitarna, sitter Tristan i sin stol bakom mig och klappar och kittlar mig på ryggen och rumpan. Han hade kul och skrattade så gott.
När jag senare ska klia mig där, inser jag att han smetat in hela ändan med mosad banan!
Gulligt, Tristan...Tack!

Eftersom vi skulle på barnkalas ute i byn under lördagen va planen fortfarande att vi skulle ta oss ut till byn!
Och har man världens bästaste mamma och pappa, som jag har, så är dom så snälla och kommer och hämtar oss med bil.
Men...just det...först utbryter KAOS!!
Jag inser, när jag håller på att packa, att mina nycklar är borta!!
Jag är kontrollfreak nr 1!
Jag lägger alltid saker på samma ställe, vet alltid exakt hur mycket pengar jag har i plånboken, lämnar adrig väskan ur sikte, osv osv, jag har koll på precis allt hela tiden.
Och blir verkligen ALDRIG av med saker!
Men nycklarna är borta!
Ringer hysterisk till Henrik, blir ännu mer hysterisk för att han inte inser allvaret och är cool-lugn!
Ringer mamma och pappa som är på väg, säger att dom ska vända om, för att vi blir hemma, för vi har inga nycklar att låsa med.
Mamma är lugn och säger att det löser sig, då börjar tårarna spruta.
Ingen verkar fatta att jag tappat nycklarna, och lämnar jag lägenheten kommer nyckel-hittaren hit och tömmer vår lägenhet på saker!
Då ställer sig Tristan och kissar på golvet (han sprang utan blöja, för att vädra en stund)
Kalaset börjar om en timma.
Tristan är naken, jag är halvnaken med vått hår, inget smink och INGA nycklar, kiss på golvet och mamma och pappa närmar sig Helsingborg för att hämta oss.
Jag kanske inte har nämnt det, men jag är otroligt stresskänslig!!

Men....det ordnade sig!
Såklart, som vanligt...för det gör det, när man har en fin familj runt sig.
Mamma och pappa hämtade Henriks nycklar på hans jobb, kom hit och hjälpte mig med Tristan, medans jag gjorde iordning mig.
Vi kom för sent till kalaset, men vi var inte dom enda, och ingen skada skedd....

Kalaset var alltså ett 1-årskalajs för Tristans kompisar William och Viggo!


En jättetrevlig eftermiddag hade vi tillsammans med Bakkers och deras mysiga familj och vänner!
God mat och fantastiska tårtor.
Pappa Henrik kom, när han slutat jobba!
Tristan busade som en tok, med de större barnen, och fick en ny käresta (Mia, Anna's syster)
Har aldrig sett honom krama någon nånsin på detta vis, som henne!
Vågar inte berätta för honom, att hon ska gifta sig i sommar!

När det var färdigkalajsat var det givetvis snöstorm precis lagom, när vi skulle traska hem...
Ja, va säger man? Det är bara så det är! Och vi längtar ännu mer efter körkort och bil. (det närmar sig)

Hemma hos mamma och pappa bjöds vi på ännu en middag, och efter det såg jag höggravid ut igen.
Men gott var det!
Finns ingen som lagar så god mat, som de där två!

Idag (Söndag) vaknade jag upp med fruktansvärd magknip, så stackars Henrik missade sin sovmorgon och fick ta Tristan.
Det släppte efter lite sömn till, och sen var vi redo för frukost och promenad.
Blev dock ingen lång sådan, det blåste alldeles för isigt på våra kinder!
Min starka karl fick dessutom klättra upp på garagetaket och skotta bort den halvmeter tjocka snön som låg däruppe och tyngde taket!



Väl hemma i staden igen, väntade pizza, bad med Tristan och massa familjemys, innan vi väntar in vardagslivet som måndagen för med sig!

Jag älskar min mamma och pappa!
Jag älskar att vara ute i Billeberga.
Jag älskar min Henrik och min Tristan så.
Jag är så lyckligt lottad.

Ååh, just det!
Det väntade även en nyckel, i en jeansficka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi älskar er ochså ,njuter varje minut när vi är tillsammans .Hoppas på en skön o lugn vecka /kramis från mamma och pappa

EmiliaJ75 sa...

Vilken härlig helgrapport - även om jag förstår din stresskänsla. Nicke brukar alltid säga "allting löser sig" och det gör det mesta också=)
Längtar faktiskt efter er nu - snart dax att styra upp en träff=)

Sophie sa...

Mamma, det gör vi oxå, njuter alltså!
Emilia, det gör vi oxå, längtar alltså!

Skicka en kommentar