måndag 30 augusti 2010

Those were the days...

Jag pratar förstås om dagarna då man var bortskämd med sovmorgon, eller att man fick sova tills klockan sju i alla fall.
Dels är det ju förhoppningsvis dags för lite jobb (om jag hittar nåt), men det är även så att Tristan skaffat sig nya morgonrutiner.
Han tycker numera att det är dags att vakna nånstans mellan 04.00-06.00.
Har man tur lyckas man få honom att somna om en stund till, men det är ingen garanti.
Jag är tacksam att det blev kl sex imorse iaf, och inte kl fyra som förra veckan.

En fördel med att vakna så tidigt är att man hinner få gjort mycket, innan dagen startar på "riktigt".
Idag har vi tex sorterat köksskåpen.
Som vanligt har jag min fantastiska hjälpreda vid min sida.
Här sorterar han tepåsar ner i burken:


Sen hittade han en intressant burk, med rosa kulor. Sånt måste undersökas. Oops, så var det sockerkulor på hela diskbänken. Men han är duktig på att stoppa tillbaka dom. Fint för finmotoriken:


Måste förstås smakas:


- Mmmmm, goooott!


En massa lek har vi förstås också hunnit med.
Här är Tristan i sin nya "bil", den säger mycket "Brrrrrrrrruuuum", högt och länge, så jag gissar på att den kör fort!


Man måste ha mycket publik, när man kör tåg. Här har han ställt alla djur och figurer på rad vid tågbanan:


Kram Sophie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är bara så söt . mormors lilla hjärta.Älskar den pågen.

EmiliaJ75 sa...

Usch....att gå upp innan 6 är verkligen okristligt! Hoppas ni får lite bättre tider snart=)
Goa, goa Tristan! Härliga bilder!

Skicka en kommentar