söndag 8 augusti 2010

20 månader stor

Idag är Tristan 20 månader gammal!


Om fyra månader blir han 2 år!
Oförståeligt!
Vart har tiden tagit vägen?
Om en vecka börjar vår lillkille på förskolan.
Men jag är ändå nöjd, jag har fått ut så mycket av vår tid tillsammans, bara han och jag hela dagarna! Jag har njutit hela tiden, även sömnlösa nätter och skrikiga dagar.
Jag älskar att vara mamma åt Tristan, det är det finaste och bästa uppdrag jag nånsin fått.

Att vara 20 månader och heta Tristan innebär massa kul och bus, men även en otrolig nyfiken på livet och människor.
Han är otroligt social och glad.
Han älskar att hjälpa till och vill gärna lära nya saker.
Han är envis som en åsna och "taaark" (stark) också, om ni frågar honom själv!
Hans stora intresse för tåg, bilar, bussar och andra stora fordon växer sig bara större för varje dag!


Han älskar blåbär, bullar och korv.
Pratar en massa gör han också fortfarande, bygger ständigt nya meningar med nya ord, men favoritordet för tillfället är: NEJ!!
Han är sällan still, man måste springa vart man än ska, ja hoppa eller klättra går förstås också bra!


Lite trots har vi även börjat känna av här och där, och misstänker att den stora trotsåldern närmar sig ordentligt!
Och detta ska man välkomna och glädjas åt, eftersom det betyder att vårt barn utvecklas och rör sig framåt...
Inte alltid lätt känna så, men en liten tröst är det ju!

Tristan 20 månader, so far so good!

Kram Sophie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mormors charmtroll .

sara - mamma till wilda sa...

Och gudomligt söt så klart

Skicka en kommentar