tisdag 17 augusti 2010

Inskolning dag 2

Jag är så stolt över min lille påg, att jag nästan spricker.
När vi kom till dagis idag, knäppte han glatt upp skorna själv och rusade in, innan jag hann följa med.
När jag kom in satt han med en av fröknarna och lekte med bilar.
När det kom fler barn delade han ut bilar till dom också.
Jag håller mig lite i bakgrunden, och det funkar jättebra! Fröknarna får hjälpa honom upp å ner från stolen, och i rutschkanan. Dom får torka snor-näsan och hjälpa honom med tågbanan.
Emellanåt tittar han åt mitt håll och säger: Hej Mamma!!
Jag blir alldeles varm inombords.
Han är så duktig.
När det var tid att gå hem, hjälptes vi åt att stoppa tillbaka bilarna i backen, han åkte rutschkanan en sista gång, tog mig i handen, och vinkade hejdå, utan protester!
Helt otroligt att han bara nöjde sig med att åka EN sista gång! Det där funkar ju aldrig annars!
Så imponerad att jag ramlar baklänges!
Dag 2 - succé

Kram Sophie

0 kommentarer:

Skicka en kommentar