måndag 16 augusti 2010

Föräldrarmöte och Barnvakter!

Så ikväll har vi varit på vårt allra första föräldrarmöte.
Eller det är ju långt ifrån mitt första, har ju varit på massor, men då har jag varit på andra sidan, dvs som "fröken".
Nu satt vi där som förväntansfulla föräldrar, med vår flät-bit och kaffekopp, leendes lite osäkert mot varandra.
Någon käck pappa tog på sig ansvaret att bryta den pinsamma tystnaden och kläckte ur sig nåt halvroligt, som alla skrattade artigt åt.
Sen blev vi fullproppade med information om hur det fungerar på förskolan.
Det är trevlig personal, vi gillar alla! Eller rättare jag gillade alla, Henrik hade problem med en av dom!
Men det "växer" nog bort tror jag.

Tristan stannade hemma med sina barnvakter moster å morbro danjel, ja och Erik förstås!
Jag är så glad att det går så bra och lätt, när han blir passad!
Han hade varit superduktig kille.
Erik växer så det knakar, den lille godingen!
Han skrattar så, när man pratar med honom nu!
Tristan hade suttit i soffan och klappat på honom, mysigt.
Storkusin och lillkusin, lika goa både två och faktiskt riktigt lika emellanåt.
Tack för hjälpen moster, mobro och Erik!

Nä, nu e de dags att stänga di bruna, så att jag e pigg och fräsch till inskolningsdag 2 imorgon!

Kram Sophie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Föräldrarmöte... wow, det låter så stort =)
Oh, jag längtar också till den stunden!
Kram och ha en fantastisk dag imorgon
/anna

EmiliaJ75 sa...

Våra föräldramöten hos dagmamman är grillfest med gott i glasen=) Ha, ha....blir lite annorlunda där! Vi har "möten" varje dag vi lämning och hämtning, känner nog ingen som kan ge en så mycket information på så kort tid som hon kan=)

Skicka en kommentar