onsdag 18 augusti 2010

Suuuuperduper dag!

Dagen började klockan 06.05 imorse, med en halvtimma långt Tristan-gos i våra sängar och fortsatte sen med en fantastisk timma inskolning på dagis!

Och medans Tristan sen vilade middag ringde jag några viktiga samtal (ni vet såna man skjuter upp in i det sista). Fick positiva besked hos alla, bland annat att min SGI inte blir nollad pga vårdnadsbidraget, utan fortsätter att vara som innan! Detta var något vi var rädda för och visste att risken fanns! Men otroligt lättade att det inte blir så.

Medvind i ryggen har jag haft hela dagen idag!
Gjorde ett fantastisk kap på ellos till Tristan, ett par kavat höstkängor för nästan halva priset! Sånt älskar jag!
Och när jag senare på eftermiddagen skulle betala mina nya glasögon, som jag äntligen bestämt mig för, visade sig att glaset ingår i priset, så jag fick 2 par glasögon med behandlade glas för hälften av vad det skulle ha blivit!
Jag kunde knappt tro mina öron, och hon som jobbade i affären skrattade gulligt åt min lycka att spara sisådär 3000kr!

Annika och Alex följde med ner till stan och sällskapet oss! Och glasögonbåge nr 2 har Annika godkänt, så det är henne ni får kontakta vid eventuella klagomål!
Haha!!
Jag är i alla fall helnöjd!

Det blev våra utråkade killar till slut oxå, när dom fick rasta av sig på lekplatsen!





Sen blev dom såhär trötta:





Lins-träningen gick galant ikväll, jag börjar bli riktigt smidig!
Tror det här med linser kommer att funka fint, bara jag har lite tålamod!

Nä, nu kan jag snart inte hålla ögonen öppna längre...

Natti natt mina vänner
Kram Sophie

5 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Härligt med många inlägg i bloggen - jag följer inskolningen med största intresse:-)

Linda Jönsson sa...

får jag fråga vilka kavat det blev?
Jag kikade på modellen MElvin, men måste få mätt Lukas fötter först och helst testa skon i affär. Sen kan jag beställa på nätet :-P

Lukas har rätt breda fötter och det är typ bara kavat som passar honom. Men de tre par kavat vi har haft har varit kanon!

Annica sa...

Det är wunderbar med såna dagar!! :)
Och glasögonen ÄR skitsnygga! Men iof, allt klär ju en skönhet.
Kram

Sophie sa...

Det blev ett par bruna melvin strl 25. Vi fick mätt fötterna i söndags;=)

Tack Annika, vi får hoppas Henrik godkänner dom oxå;=)

Kram tjejer

Linda Jönsson sa...

Lukas är nog en kortis med små fötter, fick mätt fötterna idag och de är 13 cm och i kavat så blir det storlek 23 :-P

Skicka en kommentar