onsdag 24 mars 2010

Tystnad

Du kan höra en nål falla mot golvet, så tyst är det i mitt hem nu!
Barnet slocknade halv nio ikväll och tio minuter senare sa sambon godnatt!
Här sitter jag ensam kvar i soffan, å ena sidan uttråkad och rastlös, å andra sidan sjukt trött!
Detta är andra gången Henrik lägger sig före mig denna veckan. Det är verkligen ovanligt och inte likt honom alls!
Han kom hem från jobb idag, och lät som en skadeskjuten kråka! Nästintill ingen röst kvar, såg helt slut ut och hade jätteont i halsen!
Tristan är täppt i näsan och snorig, så det är bara att konstatera att en förkylning slagit sig ner hos oss nu!
Jag orkar inte ens vara bitter, men visst tycker man väl att hade hade kunnat få lov att hämta oss lite till?

Egentligen borde jag också passa på att gå och lägga mig.
Tristan vaknar ju varje natt igen nu!
Men jag ska först njuta av tystnaden en liten stund till...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar