lördag 27 mars 2010

Earth Hour

I år är vi med på det!
Lyckades missa förra året, förmodligen alldeles för insnöad på liiiten bebis och amning då!
Men nu är det i alla fall nersläckt här!


Endast några levande ljus som brinner, för övrigt totalt mörker!
Henrik tyckte att vi kunde ha på tv och dator, men jag tycker att ska man göra det, får man göra det ordentligt!
Jag behöver ge lite tillbaka till miljön!
Alltså missförstå mig inte, jag är en bra miljövän, jag sorterar sopor, är rädd om naturen osv...
Men en miljöpunkt är jag riktigt dålig på.
Vatten!
Jag slösar på enorma mängder vatten.
Jag kände mig riktigt handikappad, när vi inte fick använda vatten här i helsingborg, när vattentornet hade läcka!
Usch, nu har jag sagt det högt! Jag skäms!
Jag kan bada flera ggr i veckan, jag duschar länge, jag diskar under rinnande vatten och kranen i köket rinner ofta länge, av olika anledningar!
Kommer miljöpolisen och tar mig nu?
Känner mig lite rädd nu faktiskt!
Kom ihåg i alla fall att jag försöker nu..

2 kommentarer:

Linda Jönsson sa...

sån var jag med tills vi flyttade till hus och får betala för vattnet. Nu tänker jag efter lite mer när det gäller användandet av vatten.

Sophie sa...

Kommer jag förmodligen oxå att göra när vi flyttar till hus;=)

Skicka en kommentar