tisdag 9 mars 2010

Farmor Eina

Idag tog vi en tur till Landskrona, för att hälsa på gamlafarmor Eina!
Bussresan på 50 min var dock ingen hit med en 1-åring, som har baken full av myror!


När vi mutade honom med kex, blev han lugn och jag började genast att försöka räkna ut, hur många kex, som skulle behövas på 50 min?! Men jag insåg snart att kexen i påsen inte skulle räcka hela vägen fram!
Bussen tar vi, för att den stannar precis vid farmor och vi kan hoppa på och av på stattena, och därmed slippa knutpunkten!
Men hädanefter blir det tåg!!

När vi hoppat av bussen, möter vi en turk i 60-årsåldern på cykel, med en svart KoRn-mössa! Det va faktiskt coolt, tyckte jag!
Undras om han hittat den?
Eller kanske fått den av sina barn?
Han kan väl inte gilla KoRn?

Vår son hade inte det trevligaste humöret att visa upp för sin gamlafarmor, men efter lite mat och dryck blev det bättre!
Han lånade farmors telefon, och ringde lite viktiga samtal, bla till gammelfaster!
Men populärast var nog farmors rullator, kul både att köra och åka på!
Dessutom fick man sitta på bordet för farmor!





0 kommentarer:

Skicka en kommentar