tisdag 2 mars 2010

Tisdag...

Dagen började ju som sagt så bra idag!
Utvilade och glada var vi redo att möta tisdagen, med bland annat musiklek på schemat!
Vi bjöd över moster Malin på frukost, som gärna ville komma över på lite hembakta frukostbullar och Tristan-mys!
Men moster hade ny frisyr, så hon fick allt vänta lite på kramarna från Tristan idag! Han var lite tveksam först, men efter lite ost-mutor, ville han krypa upp i mosters knä och läsa tidningen.


Sen började pipet och gnället från ett mycket trött barn.
Han skulle givetvis inte sova middag, så han fick fortsätta att busa, leka och mysa med moster! Han börjar nu lägga märke till mosters bebismage och vill gärna känna! En riktigt fin liten kula har hon fått nu.


När moster sen skulle åka, ville Tristan följa med, hoppade över till mosters famn och stängde ytterdörren framför nosen på mig!
Haha, han är rolig!
Sen sprang han och ropade på mormor vid dörren resten av dagen!
Tror ni att han är trött på sin mamma?
Efter mycket om och pip somnade han till slut!
När han äntligen sovit middag, var klockan alldeles för sent för musiklek, så den fick vi missa idag!
Det fick bli en liten promenad istället!
Stuvade makaroner och stekt falukorv blev fin-middagen idag, tvätten är tvättad och jag är nymasserad!
Ja, det var den tisdagen...

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Vi har ätit makaroner och stekt falukorv - mums!

SeraG sa...

Fina Malinjo o magen! Härligt!! Måste komma ner snart så jag får se det live :) Krama henne från mig så länge i alla fall!

Sophie sa...

Det ska jag göra Sara;=)
Den e så söt, lilla magen, och den sparkas minsann rejält redan!

Skicka en kommentar