onsdag 31 mars 2010

En lååång dag...

Tristan tyckte att vi skulle börja vår dag redan 05.15 imorse!
Det tyckte inte mammans mensvärk, och som tur var pappan hemma (han skulle på kurs och började senare) och ryckte in, så att mamman fick vila mensmagen ytterligare en timma!
Liten killes humör blev kinkigare och gnälligare, och termometern konstaterade 38,5 i feber!
Typiskt idag när gamlamormor skulle passa honom en stund, medans jag storhandlade!
En dos ipren och en halvtimme senare, somnade sjuklingen som stock och sov sig igenom hela barnpassningen...
Han hade i alla fall lite energi och glatt humör att leka lite med gamlamormor och gamlamorfar, när han vaknade!
Men sedan har både humör och energi dalat igen, och febern stigit!
Och jag kan inte minnas när jag hade sån mensvärk senast! Dessutom känner jag mig orkeslös, matt och mer död än levande!
Minuterna tills Henrik kom hem från jobb kändes som timmar idag!
Säkert tyckte Tristan det också, eftersom hans mamma var det sorgligaste han sett på länge idag!
Jaja, vi har alla såna dagar!
Men Henrik kom hem med nåt som lyste upp min tråk-dag lite i alla fall!
Jag älskar jordgubbar!
Nu vattnas det allt i munnen på er:


Lite påsk-gott i form av frukt och grönt...


Också lite blommor förstås!


Nu har jag nyss blivit serverad te och en bit kaka av min käraste, fötterna ligger snyggt på bordet och fjärren i handen...
Livet är gott just nu och lyssnar jag noga, så hör jag kudden kalla:
- Soooooophie!

- Jaja, jag kommer, viskar jag tillbaks!
Nu ska det bli gött att sova!

Tack min finaste Henrik för att du är du...älskar dig!

1 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Åh så härliga bilder på massa påskgott! Hoppas att ni båda mår bättre i dag=)

Skicka en kommentar