fredag 26 mars 2010

Fjärrkontroll-kontroll

Denna morgon har Tristan och jag inte alls kommit överens om fjärrkontrollen!
Jobbigt att jag har fått en konkurrent (stavas det så?Ibland blir jag nollställd) om fjärrkontrollen!
Jag är inte van vid det! Jag är bortskämd med Henrik, som aldrig varit intresserad av att lägga sig i kanal-val! Eller kanske han inte orkat?
I vilket fall som helst har fjärren varit MIN tills nu! Den har alltid legat så fint och snällt i min hand!
Nu ligger den i Tristans! Eller i hans pippitält, eller i hans blöj-hink, leksaks-back, ugnen eller min stövel!
Ja, man vet aldrig nuförtiden!
Ingen ordning alls på torpet!
Han har fått en annan fjärrkontroll, som vi inte använder, men ni ska inte tro att han är dum! Han förstod på några minuter att den inte funkade och kasserade den direkt!
Vi brukar kunna samsas på morgonen, om vad vi ska titta på! Vi varvar "vakna med the voice" med bolibompa! Det brukar vara problemfritt, men ikke idag!
Tristan är trött på "vakna" och jag är trött på bolibompa!
Vem tror ni vinner?
Jo, Tristan förstås!
Hans taktik?
Han spelar på alla ljudleksakerna, när tv:n är på "vakna", vilket gör det lönelöst att ens försöka höra ett ord av vad dom säger!
Tristan-Mamma 1-0


3 kommentarer:

Linda sa...

Hahaha, min kille det där!!

//Kram, L.

EmiliaJ75 sa...

Vi har samma problem här - jag har dock TVÅ ungar som gör av med dem hela tiden....Markus har klister i handen som gör att han inte släpper en fjärkontrol. Så vi hittar dem på toaletten, i köket, i hallen.....ja...där han var sist!

Sophie sa...

Ja, suck...dessa fjärrkontroller!!

Skicka en kommentar