lördag 20 mars 2010

Pingvin, converse och öppen jacka!

Igår tog vi in pingvinen (tristans trehjuling) från balkongen för att ge den en riktig tvätt! Fåglarna har under vintern använt den som toalett, och den såg riktigt grisig ut! Tristan "kan-allt-själv" skulle givetvis tvätta själv!


Imorse fick pingvinen komma ut på sin första vårpromenad, när jag och Tristan gick för att köpa frukostbullar! Ser ni hur den blänker?


Från sin pingvin styr han världen med järnhand! I affären stod han upp på stödplattan med handen rakt upp i luften och visar vart jag skulle köra! Han säger hej till folk och ler mot dom, för att i nästa sekund dra någon upprörd "radänga" till dom!
Det var så gött väder, jag kunde ha mina converse, jackan öppen och inga vantar! Fantastiskt!


Såhär förtrollad blir Tristan av Mora Träsk! Han älskar dom! Det är det som gäller härhemma nu!


Nä, nu ska jag in i duschen, snart kommer morbror och moster och hälsar på!

See 'ya

1 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är våren kommen .Herr Pingvin har kommit ut tjoo,de är iallafall va mormor tycker

Skicka en kommentar