torsdag 11 mars 2010

Så var det dags igen...

Sent igår kväll vaknade Tristan och spydde ner hela sin säng!
Sen kom diarren, och magsjuka kunde konstateras!!
IGEN!!
Seriöst, hur mycket ska den lilla kroppen behöva ta?
Han har inte tagit igen, den vikt han förlorade sist!
Två kräksjukor samma säsong, trots att vi är så försiktiga!
Man blir trött och ledsen!
Som om inte det räckte, så är han ju förkyld och har feber också!
Ingenting får han behålla, men hungrig och törstig är han!
Jag känner mig som ett monster, när jag tvingas ta vattnet ifrån honom!
Små, små teskedar vatten lite då och då, är vad magen klarar just nu!


Och där ser vi den barnlediga helgen segla bort i fjärran land!
Jag som lyckats övertala Henrik till att titta på melodifestivalen och allt! Ja, jag fick locka med champagne och god middag!
På Söndag är det Kent i Malmö, låt hoppas att han e bra tills dess!
Denna mamman lämnar inte sin lille sjukling!
Så är det att vara förälder, det blir nästan aldrig som man planerat...
Men oftast bra ändå, till slut...
- Posted using BlogPress from my iPhone


1 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag tycker verkligen synd om er=( Det gör så ont att se barnen sjuka, man önskar så att man kunde ta det själv.

Skicka en kommentar