onsdag 5 maj 2010

Vardagslyx

Vardagslyx för mig är de små enkla sakerna, som gör det lilla extra då och då, en måndag eller onsdag.
I vår familj är inte skillnaderna mellan helg och vardag så stor, eftersom Henrik ofta jobbar helg och ibland är ledig mitt i veckan!
Vi kan äta en lite lyxigare middag en tisdag och sen äta korv med mos en lördag!
För mig är det viktigt med det lilla extra ibland.
Det som är utöver det vanliga.
Så att livet inte bara tuffar på, likadant varje dag!
Det behöver inte vara nåt speciellt, dyrt eller avancerat!
Bara något som gör en glad!

Nåt som känns lite lyxigt för mig är färska örter.
Jag älskar att laga mat, och det blir så mycket godare och fräschare med färska örter!
Mina örter på balkongen har inte börjat växa, så än så länge får jag köpa!
Och då blir det definitivt inte något som finns i köket alltid!
Idag fick jag lyxa till det, med färsk basilika och oregano till köttfärssåsen!
Och visst ser det fräscht ut att ha ståendes på vasken.
Det doftar underbart också!


Jag blir glad, när jag kommer ut i mitt kök och möts av dessa!

Kram Sophie

1 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Ordet "vardagslyx" är något som vi också använder oss av. Vi lever här och nu, det SKA var härligt att leva. Det är de små sakerna i vardagen som ska kännas lyxiga och härliga=)

Skicka en kommentar