måndag 3 maj 2010

Nytt recept

Till kvällsmat provade vi ett nytt recept på pannkakor idag!
Ett recept som jag fått av min lillasyster!
Ett recept hon älskar och prisar!

Jo, jag tyckte också om receptet!
Gick snabbt och lätt att göra, men framförallt superlätta att grädda!
Det är en tjockare variant av pannkaka, och passar bra att stoppa lite bär eller frukt i, vid gräddningen!
Annars räcker det fint att servera med grädde, glass och sylt!








Passar perfekt till kvällsmat eller mellanmål, och tar ca 20 minuter att tillaga.
Självklart ska jag dela med mig av receptet till er!

Pannkakor, 8-10 stycken
2,5 dl mjölk
1,5 dl fullkornsvetemjöl
1,5 dl vetemjöl
(alt 3 dl vetemjöl)
2 tsk bakpulver
2 tsk strösocker
2 ägg
50 g smält smör

Vispa ihop allt
Grädda 3/4 dl (lite mindre än en dl) åt gången i liten stekpanna!

Try it!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar