måndag 24 maj 2010

Shopping

Tristan fick en peng av sin gamlamormor och gamlamorfar i lördags, och idag ville han åka till väla och handla lite.
Vilken liten kille jag har, som blir sugen på shopping, sådär samtidigt som sin mamma! Vi ska nog komma bra överens i framtiden, tror jag. Haha:=)

Tristan har varit i behov av nya skor ett tag, då de andra började bli för små! Men hans föräldrar har inte haft motivationen att "bråka" med folket i affärerna!

Dock trodde jag inte det skulle vara så illa, som det var!
Och vi känner oss som usla föräldrar nu!
Damen i skoaffären mätte hans fötter, som för övrigt var livsfarligt att göra, enligt Tristan som började gallskrika hysteriskt!

- Han behöver storlek 24, säger hon!
Och jag dör av chock!
- Han har storlek 21 i dom han har på sig nu, utbrister jag!
- Då har han "blabla-massa" centimeter för små skor nu, säger hon!
Henrik och jag skäms...

Tristan och pappa väljer ett par nya, fina, blå kavatskor!
Vi betalar och låter nya skorna va kvar på fötterna!
Tristan springer lyckligt runt, runt, uppåner, hit och dit!
Han ser mycket lättad ut!

Så glad och lättad, att när han får syn på ett par foppa-tofflar (det värsta jag vet) med bilar på och lyckligt kvittrar:
- Biiiiiiilar, biiiiiil!
Kan jag inget annat göra än att betala och låta grabben få ett par bilskor också.

Är vi förlåtna för de små skorna nu?

Några tshirts och ett par jeans-shorts fick också följa med oss hem!
Nu är vi i alla fall lite beredda på sommarväder!
Ja, ifall den där sommaren skulle få för sig att komma i år!






Kram Sophie

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Max har ett par svarta tofflor och jag kan bara hålla med om att det inte är mina favoriter heller (Markus har också sådana) men de är superbra för barnen! Perfekt sen när man är på stranden, det kan bli hur blött och sandigt som helst - bara att spola av!

Linda Jönsson sa...

Lukas har för små fötter för foppatofflor, har precis köpt skor och han har bara strl 22.

Skicka en kommentar