söndag 2 maj 2010

Hemma-spa på mycket enkelt vis

"Man tager, vad man haver"
Det är ett bra ordspråk, det gillar jag!
Positivt tänkande!
Man behöver inte göra saker ting så svårt, avancerat, dyrt eller tro att det inte går!
Man tager helt enkelt, vad man haver, och gör det bästa av det!

Min sambo är ingen spa-kille.
Förmodligen inte ensam i sin typ, gissar jag på.
Han hatar att bada, det är för varmt.
Han gillar inte att kleta in sig i massa goja osv.

Men, nu är det så, att han har ett tungt och stressigt jobb. Han har ont i sin kropp varje dag.
Han har sjukt svåra avslappnings-problem, som ställer till det både genom dålig sömn och huvudvärk!
Han är helt enkelt på vippen till att bli utbränd!
Nu måste han börja ta hand om sig, och har lovat att inte jobba över så mycket mer, gå och lägga sig tidigare osv!

Avslappningsdelen och onda kroppen ska jag försöka hjälpa honom med!

Igår var vi barnlediga, vårt barn blev "kidnappat" av sin mormor och morfar!
Då passade jag på att förvandla vårt hem till ett mycket enkelt hemmaspa!


I det varma badet, slängdes Henrik ner, med en kall handduk på hjässan!


En väldoftande badbomb, avslappninsmusik ala Enya, en kall öl och karln klarade ligga där de 20 minuterna han blev beordrad till!
Kropps-skrubb, ansiktspeeling och hårtvätt bjöd jag honom på också!
Sen fick han en timmes helkroppsmassage på den onda kroppen, i den provesoriska massagestudion!


- Hur många gånger tänkte du på jobb eller något annat stressrelaterat under dessa två timmar, frågade jag honom sen?
- Inte en enda gång, svarade han!

Wiiiehaaa, då lyckades jag!

Efter en god kycklingsallad, liten godisskål och filmen "bröllopsfotografen" slocknade sen två väldigt trötta föräldrar, så gott i sin säng!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Vilken kanontjej du är. Sambon din måste var lycklig över att ha dig :) Själv är jag glad att jag har dig som vän och att jag kan prata med dig om allt mellan himmel och jord och du FÖRSTÅR. Inte alla som gör det ju.

KRAM

Anonym sa...

Ser riktigt skönt ,kan man beställa en tid .Eller du är redan uppbokad ,hihi

Sophie sa...

Awe, tack Cecilia! Va fin komplimang! Jag är mycket glad att ha dig som vän oxå! Jo, jag tror att Henrik e rätt nöjd med mig, utom när jag har mens/pms förstås! Haha:=)
Mamma: du får återkomma, de e fullbokat närmaste tiden, haha

EmiliaJ75 sa...

Gud så mysigt ordnat vännen!

Skicka en kommentar