måndag 26 april 2010

Titta boomma!

På vår förmiddags-prommo hittade Tristan till sin stora förtjusning ett gäng gula blommor (är det smörblommor? Mina blomkunskaper knakar i fogarna, känner jag).
- Tittaaaa boomma, skrattade han fram och dök ner i dom!








Behöver jag tillägga att det inte finns några kvar av det "gänget" nu?
Oops!
Förlåt, mother nature, jag försökte rädda några, men...

Lite senare hittade han ett gäng myror, med samma förtjusning!
Så härlig känsla det måste vara att ha så mycket att upptäcka.





Behöver jag tillägga att det tyvärr inte finns några myror kvar av det "gänget" heller?
Oops!
Han menade inte att ha ihjäl dom, men dom va så små och han för en gångs skull så stor och lite klumpig.

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Så fin din sida har blivit! Känns som om man kliver rakt in i våren=)

Anonym sa...

Härlig färg du valt på din sida .Mm är smörblomma så rätt så . Japp våren är kommen och så fin han är i sin pippitröja .

Anonym sa...

Visst är våren härlig. Tycker att det ser ut som svalört, smörblommor blommar senare och har rundare kronblad.
Nu far vi till Gbg och ser hur långt våren hunnit där :)

Kraam

Skicka en kommentar