fredag 30 april 2010

Tanke-shopping

Idag har det regnat mer eller mindre hela dagen i Helsingborg.
Jag klagar inte, men är lite missnöjd ändå, jag trodde att det skulle släppa på trycket lite, så att det sluta va så kvavt, så att min huvudvärk skulle försvinna!
Så är fallet inte.
Det är fortfarande kvavt och mitt huvud bankar värre än nånsin!

Trots det gjorde Tristan och jag ett spontanbesök på Väla!
Jag orkade inte leka ute i regnet idag, och ongen klättrade på väggarna. Så vi slängde oss på en buss och drog till Väla, som resten av Helsingborgs invånare!

Fattiga som kyrkråttor är vi denna månaden, så det blev mest önsketänkande shopping, men jag bjöd min son på en femkronors-korv på ikea! Han blev glad som en speleman och slukade korven, innan jag hann blinka!
På ikea hittade jag även dessa, som jag letat efter sen förra sommaren!


Hela 19 kr kostade dom, och nu kan Tristan få hemgjord isglass i sommar! Nyttigare och billigare!
Medans Tristan äter isglass får mamma dricka chailatte! Jag köpte nämligen en ny mjölk-visp för 9 kr, oxå på ikea och två påsar chai te för 39 kr på indiska!


Ingen dyr shopping-runda, men trevlig och lagom lång/kort på 1 timme och en kvart!

2 kommentarer:

Annica sa...

Mmm, hoppas att bli bjuden på chailatte en dag. Det är ju så gott!
Kram på dej vännen, och nej, jag är inte alls avis på ditt hår. *ljuger mej blå här...*

Sophie sa...

Haha, e du avis på mitt hår? Inte ska du va de:=) du som har så fint hår själv!!
Självklart ska hon bli bjuden på chailatte!
Kram kram

Skicka en kommentar