måndag 12 april 2010

Henriks köttbulle-fetisch

Min sambos kärlek till köttbullar börjar nu bli något extrem!
Ikväll när han kom hem efter att ha jobbat sent, tänkte jag överraska honom med att visa vad jag lagat till oss, till lunch imorgon!
Jag tar fram burken, lyfter på locket och glädjen lyser i hans ögon!
- Har du gjort köttbullar? utbrister han lyckligt!

Jag är snäll och låter honom provsmaka en!
Han dansar lyckligt runt i köket och säger:
- Mmmmm mmmmm! Shit, va goda!

Jag får alltid bra betyg på min matlagning av min kära sambo, men man kan urskilja när det är extra gott!
Detta är ett sånt tillfälle!

Jag gör klart för honom att jag räknat köttbullarna, så det går inte att tjuvsmaka fler, när jag somnat!
Då får jag en snäll klatsch i ändan också lovar han att inte tjuva köttbullar!

- Faan, suckar han plötsligt! Du skulle inte låtit mig provsmaka köttbullarna!
- Varför? undrar jag.
- För nu vill jag bara sitta och äta köttbullar, samtidigt som jag klämmer på din rumpa, säger han och skrattar!

Weird! Very weird!!



3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Ha, ha....han är för rolig!

Anonym sa...

*asg*

Linda sa...

Snacka om uppskattning dubbel bemärkelse!
Men du, nu ska du få bästa köttbullreceptet ever - om du skulle råka tröttna på att göra de vanliga...
Jag använder mig av den färdiga Cèvapcící-kryddmixen i blå påse (??Santa Maria - easy cooking??)men rullar köttbullar istället för "korvar" och innan de slängs i stekpannan så trycker jag in en bit fetaost i mitten!!! Ljuvligt och en fantastisk omväxling till de nästan oslagbara hederliga köttbullarna. De bästa är att hemmagjord potatismos smakar lika bra till dessa "nykomlingar"!

Krama Tristan!

Skicka en kommentar