söndag 18 april 2010

25 minuter...

...det var så lång min brejk - min egentid blev idag.
Sen bajsade barnet, och han och pappan blev tvungna att komma hem, eftersom skötväskan inte var med, eftersom dom "cyklade" till lekplatsen!
Inte barnets fel, inte pappans fel, men det verkar helt omöjligt för denna mamman att få en brejk!
Därför det jag saknar allra mest och behöver allra mest, är att få vara kvar härhemma, ensam i mitt hem, tyst och stilla, ingen som behöver mig, utan att städa, diska, dammsuga eller plocka undan!
Det är det jag vill ha...
En liten stund, som är längre än 25 minuter!
En stund som är några timmar, kanske 2 eller 5!
Det skulle räcka.
Det skulle vara underbart.
Jag har inget behov av att komma iväg.
Fika på stan, gå på fest eller shoppa på väla!
Inte just nu.
Nu vill jag bara vara själv i mitt hem!
Men verkar omöjligt i denna familj!

Jag älskar min familj, mitt hem, mitt liv!
Jag älskar att städa, laga mat, baka bullar och ta hand om min familj!
Jag behöver inte speciellt mycket egentid särskilt ofta!
Mina glada stunder är med min familj, tillsammans!
Då är jag lycklig!

Men nångång då och då behöver jag en stund för mig själv!
Och då är det alltid freakin omöjligt att få till!

Ett något bittert inlägg kanske från ett trött mamma...




0 kommentarer:

Skicka en kommentar