söndag 25 april 2010

Någons lille pojke...

I fredags vändes en familjs liv upp och ner...
Ett besked.
På några få sekunder förändrades livet totalt.
Ett ord, som stack ut mer än de andra.
Ett ord, som är skrämmande, otäckt och hemskt.
Cancer.

Någons lille pojke har fått cancer.
Någons högt älskade barn är allvarligt sjuk.
Ett mamma-hjärta kommer utsättas för den värsta smärtan av dem alla, att se sitt barn må dåligt.
En liten pojke med en skrämmande tid framför sig.

En pojke som jag höll i min famn första gången, när han bara var några timmar gammal.
En pojke som stod i min hall, med mina Dr Martens upp till knäna och solbrillor i hela ansiktet, 1 1/2 år gammal och skrattade så härligt.

Chock
Kaos
Tårar
Smärta

Just nu räcker inte mina ord till.
Dom kan inte trösta.
Dom kan inte bota.

Men jag finns här.
Precis just när ni behöver.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina ord . Lider med familjen önskar bara att denna mardröm ska få ett lycklig slut ,och att denna pojken ska få allt stöd och kärlek och inte stå ensam, är ju en tuff tid som väntar . Är inte lätt och hitta ord . Men att finnas till och att lyssna kan kanske trösta.

lottaplott sa...

Ja det är fruktansvärt! Overkliget men ändå så påtagligt helt plötsligt.

Du har föresten en award att hämta hos mig.

EmiliaJ75 sa...

Usch så hemskt. Det är ju en mardröm för alla föräldrar. Hoppas att allt kommer gå bra under den tuffa tiden de har framför sig. Jag tänker massor på familjen.

Skicka en kommentar