lördag 24 april 2010

Stackars Henrik?

Min sambo sköter vår tvätt.
Jag plockar ihop den, sorterar, viker och lägger tillbaks i skåpen, men han går ner i vår "hemska" källare och stoppar i och ur maskinerna och hänger upp tvätten.
Så har vi delat upp det, jag sköter allt annat som städ, matlagning, disk, handling osv!
Det är det som passar oss, med tanke på hur Henrik jobbar och är hemma på dagarna.
Han har ca 2 h med Tristan varje kväll innan han somnar, då tycker vi att de timmarna ska gå till Tristan istället för städ och dylikt!
Dessutom jobbar Henrik hårt och mycket på sitt jobb, det är tungt och stressigt, och han jobbar över mycket!
Självklart hjälper han till, när det behövs!
Ibland går det inte att städa själv med Tristan, då städar vi tillsammans på helgen.
Jag har också ett krävande jobb, jag tar hand om vår son, uppfostrar honom, stimulerar honom och täcker alla de behov han har under dagen!
Samtidigt sköter jag hemmet med allt vad det innebär.
Det kan vara nog så tungt ibland, men det är världens underbaraste jobb, och priset är så mycket bättre än en lönecheck i slutet av månaden!
Jag får något tillbaka varje dag, när jag är med Tristan!
Det får inte Henrik på sitt jobb!
Men bådas jobb är viktigt!

Det är den uppdelning av vardags-sysslor som passar vårt liv bäst just nu.
Den kommer givetvis att ändras, när jag börjar jobba/skolan, då vi får dela fifty/fifty på allt.

Men, jag tycker verkligen inte på nåt sätt att det skulle vara stackars Henrik, för att jag begär att han ska plocka undan saker efter sig! Och att jag ibland lackar ur, när det inte blir gjort!
Jag försökte bara påminna honom om sakerna han lagt fram, när jag nyss städat undan, på ett roligt sätt med adresslapparna!

Men Henrik tackar för sympatin, "Anonym" och skrattade lika mycket åt den som jag gjorde!

Hur ser uppdelningen av vardags-sysslor ut hemma hos er?


0 kommentarer:

Skicka en kommentar