tisdag 13 april 2010

Blogg blir bilddagbok... Del 3

Påsken!
Påsken firas inte längre på något särskilt sätt i vår familj! Vilket jag tycker är synd!
Nästa år när Tristan förstår bättre och har större glädje av det, ska det firas riktig traditionell påsk här hemma!
Men i år firades den såhär:
I Tristans påskägg fanns en racerbil vid namn Rorri och lyckan va total.
I pappans påskägg fanns en bok om fiske, tror att lyckan var stor även där!
Mamman fick njuta av ungefär 60 påskliljor, underbart! Synd att dom luktar kiss!

Moster och Morbro Danjel kom och bakade pizza med oss på långfredagen! Dom hade med påskägg åt mamman, en pajform i silikon! Har länge velat ha en, och blev så glad för den!

På Påskafton kom mormor och morfar, och vi gick till skogen och hade picknick vid Pålsjö slott.
Varm o'boy och nybakta bullar.





På kvällen kom moster och morbro också hit, och damerna lagade maten tillsammans i köket!
Ovanligt va?








En riktigt fin påsk, tillsammans med underbar familj!

1 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Så roligt med så många bilder=)
Jag gillar också traditioner och vill gärna ha dem med min familj. Det behöver inte vara så mycket och "stora" saker som ska fixas för att det ska kännas som en fin tradition. Tex så har jag och Markus ända sen han var liten, planterat blommor i en kruka på trappan till påsk och vi sticker ner påskriset i den och sätter fjädrar=)
Till jul ska det bakas pepparkakor och jag gillar att det är samma adventsstakar i våra fönster. Ska INTE vara nya varje år=)

Skicka en kommentar