fredag 23 april 2010

Inte banta, men...

Jag har aldrig nånsin i hela mitt liv bantat.
Jag har aldrig nånsin behövt banta. ( ni som känt mig länge, vet att jag varit ett benrangel hela mitt liv )
Det är jag INTE längre!
Därmed inte sagt att jag är tjock.
Därmed inte heller sagt att jag är smal.
Därmed sagt att jag är nånstans mittemellan dom två.
Det är nog rättvist att säga!
För att vara mer konkret, ska ni få mina siffror!
Jag är 172 cm lång.
Har största delen av mitt vuxna liv vägt 52-54kg! För lite kan många tycka, men det hör inte till saken!
Gick upp till 62kg, första gången Henrik och jag blev gravida, slutade tyvärr med missfall!
Dessa kilona gick jag inte ner, innan jag blev gravid med Tristan, så jag vägde alltså 62kg då!
En lagom och sund vikt, enligt mig!
Jag gick upp 30kg under tiden Tristan fanns i magen, dvs nånstans vid 92kg! Efter det slutade vi väga mig, han kom ca två veckor efter sista vägningen!
Nu väger jag 74kg!
Enligt mig 12kg för mycket, eftersom jag tycker att 62kg passar mig!
Nu struntar jag egentligen i siffrorna, eftersom jag egentligen mest vill vara fast och fit liksom!

Jag tänker inte banta, det har jag inte karaktär till.
Men jag tänker verkligen försöka sluta med "the sweet stuff", dra ner på bröd, ingen mer läsk!
Också tänker jag försöka att promenera mera, även om jag och Tristan är ute och går massor varje dag, så blir det inte samma tempo nu när han ska promenixa själv!
Så no more bread for breakfast, nu blir det andra bullar, jag menar gröt:





3 kommentarer:

Linda sa...

Sunda tankar! Vet du, jag känner igen mig - vi kommer ur samma DNA... 175 cm och nu 70(!)trivselkilo efter att jag slutat röka... Brukar ligga på 60-65 kg och mår bäst vid 63 ;-)
Här gäller nu färre kolhydrater, gröna grönsaker med viktiga fibrer, proteiner och lååånga promenader!
Lycka till!!

EmiliaJ75 sa...

Det viktiga är ju att man är nöjd själv och du vet hur missnöjd jag är över min mage tex. Jag drack min första dietdricka/smoothie i dag och den var supergod! Kan vara bra att ta en till lunch eller kanske framför allt mellanmål då man är sugen och går i skåpen hemma (det gjorde jag hela tiden innan jag började jobba...). Jag tycker ärligt att du är supersnygg, kvinnligt med former och inte benrangel=)

Sophie sa...

Kusinvitamin, jag e såå stolt över dig, att du slutat röka! Vi e nog snart på vår trivselvikt oxå;=) KRAM
Emilia, ja, jag vet hur du känner för din mage, så känner jag för mina lår/ända! Jag kan inte dricka såna där drycker, gillar inte konsistensen, jag vet, jag e en kräsen jäkel;=)
Tack, jag tycker att du är fantastiskt snygg och duktig på din spinningcykel;=) KRAM

Skicka en kommentar