tisdag 29 december 2009

Vilse i dagarna...

Det är likadant varje jul. Jag tappar totalt koll på vilken dag det är. Man lever bland "lille"-dagar, aftnar och annandagar att man inte vet om det söndag, måndag eller tisdag!? Jag har fått fråga Henrik flera dagar i rad nu vilken dag det är.

Idag var det i alla fall måndag och Henrik är tillbaks på jobbet igen.
Tristan och jag spenderade mer än halva natten vakna, vid tv:n. Det är två nya tänder på väg, och stackars lillemannen får så ont av detta. Han kan inte sova, vill inte äta och är mest gnällig hela tiden. Alvedon hjälper till viss del, men oftast bara en stund.
Nu sover han gott iaf och jag hoppas att vi får göra det hela natten.
Vi har mycket att göra imorgon, nyårsaftons-menyn ska inhandlas och en massa andra nyårsförberdelser ska fixas.

Jag hann med att städa ikväll, så det kan strykas från listan, skönt!
Älskar när det är nystädat.
Jag är en liten "monica" från "vänner". Älskar att städa, skrubba, sortera och ha ordning.
Fast just nu skulle hon nog gråta om hon såg mina garderober, det gör jag. Allting trycks in i dom stackars skåpen och garderoberna! Finns inte tid eller plats att fixa till det just nu.
Vi behöver helt enkelt ett hus!
Punkt slut.


3 kommentarer:

unique sa...

Just nu är det det enda jag tänker på. Vilken dag det är. Vad klockan är. Och hur många timmar det är till kl 12 på nyårsafton...

EmiliaJ75 sa...

Stackars Tristan=( Max har fått upp alla tänderna nu, 16 stycken fina i munnen! Några har dock en bit kvar innan de är helt uppe, men han verkar inte ha så ont.
Hoppas ni får en mysig nyårsafton!

Sophie sa...

Åh, Sara! Det förstår jag, och jag vet precis hur det är!! Men du kan slappna av och vila dig så mycket du kan...bebis kommer den 5:e...
Wow, way to go, Max! Då kan han gnaga på det mesta nu!
Tristan tandkött är ju riktigt uppfläkt, blodigt och köttigt! Han har haft så ont med alla tänderna, stackarn. När dessa kommit upp har han fått 8, bara 8 kvar sen...*suuuck*

Skicka en kommentar