torsdag 10 december 2009

Godmorgon eller Godnatt?


Ja, va säger man, när man somnar 00.30 och vaknar 03.00 igen? Kl 3 är väl inte godmorgon?
- Gooooo gooooo iiiiiee, sa Tristan då iaf!
Det var det jag vaknade av, och eftersom han var pigg som en lärka och vägrade att somna om, misstänker jag att det betydde godmorgon på Tristan-språk!
På mitt språk betydde det: Åååh Nej!!
Nu äntligen, två teletubbies-omgångar, en svårväckt sambo som skickats iväg till jobb senare, ligger han åter igen däckad i sin säng!
Meeeen, vad är jag då?
Pigg! Naturligtvis är gäsparna och kliet i ögonen puts borta!! Som om dom aldrig funnits!
Men så lätt ger jag mig inte! Jag ska sova mer, det kräver min kropp, mitt psyke, men framförallt minne!
Så nu ligger jag under mitt röda täcke igen, och säger godnatt igen...
Kanske någon av er säger godmorgon!
Men det hör jag inte nu....

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag väljer att säga god morgon! Roligt att du har en ny blogg=)

unique sa...

Ja, då hoppas vi på lite bättre uppdatering här =)

Skicka en kommentar