måndag 14 december 2009

Lyxbarn

Jaha, här sitter jag i soffan kvart över nio en måndagmorgon, och både mina killar sover fortfarande...
Tristan har sovit gott hela natten, inte vaknat en enda gång! Och sover fortfarande ändå! Han är ett lyxbarn!

Det är så tyst här, att jag knappt vågar röra mig! Inga ljud utifrån heller! När det för en gång skull är så tyst, vore det fantastiskt synd att förstöra den! Kanske tysthetspolisen kommer och tar mig då!
Eller nej förresten, då skulle dom tagit grannen först!
Dom gör allt högt! Dammsuger högt, deras telefon ringer högt, går på hälarna,så det låter som dom försöker komma genom golvet ner till oss, dom har sex högt, mindre trevligt att lyssna på, dom kissar högt, men det konstigaste är nog ändå att dom river toa-papper otroligt högt!
Dom gillar att höras!
Vi ogillar att höra dom!
Så nu, när det är tyst ska jag passa på att njuta!
Men först måste jag passa på att tacka idiot-ungarna på gården som hissat upp baby-gungan så högt att jag inte når att ta ner den, så att Tristan-Bus inte kan gunga!
Kanske också ska passa på att tacka deras fantastiska idiot-föräldrar för deras fantastiska uppfostran! Det är väl fint, när era barn står och skriker: - fitta och hora i porttelefonen!

Jag vet!! Vi passar inte att bo i hyreshus! Tro mig, jag längtar så efter hus!!

3 kommentarer:

Leni sa...

Ajdå, det låter inte som om ni bor med särskilt trevliga grannar.....
Trist som fasen:(
Har ni inte hittat ert drömhus än?
Kram till er

Anonym sa...

Inte kul alls med sådana grannar. Hoppas ni hittar någon annanstans att bo inom det snaraste.
Här var barnen uppe kl.07.00 och sen dess har det inte varit tyst en sekund.
Alex mår inte riktigt bra och är väldigt lättretlig vilket Maja tycker är jätte kul.
Jag provade att räkna koppor idag men när jag kom till 50 st så gav jag upp.
Ha en bra dag // Kramiz Ninna.

Annica sa...

Jag lider med dej! Både fredag och lördag har vi fått ringa på och klaga hos två olika grannar... Fattar folk inte att dom bor i hyreshus!? Jag längtar också ihjäl mej efter hus, men hur ska man klara det med en halvtidslön?...
Skönt att du fick njuta av tystnaden, åtminstone för en liten, liten stund.
KRAM!

Skicka en kommentar