onsdag 9 december 2009

Fix Och Trix

Bestämde mig sådär hux flux ikväll, för att starta en ny blogg.
Blev så oinspirerad och omotiverad med den förra bloggen.
Kanske mycket p.g.a att Tristan var nyfödd och det fanns helt enkelt så mycket annat som var viktigare att bry huvudet på.
Missförstå mig inte, han är fortfarande viktig, DET VIKTIGASTE. Men nu är han 1 år och leker lite mer själv, tittar lite på TeleTubbies och sover 2 timmar middag i sträck. Låter lyxigt, jag vet! Dock är det inte sådan lyx alltid!
I alla fall tror jag, att jag kommer att ha lite mer tid till att få till lite schyssta inlägg här varje dag.
Jag har ju fått en ny telefon, en iphone, som enligt min sambo ska vara grym att blogga ifrån, så det blir resten av kvällens projekt att lära sig.
Så hela Onsdags-kvällen har jag ägnat åt denna blogg och insett hur stenålder jag är. Jag fattar inget, jag har inget tålamod, men värst av allt (enligt min sambo) vill jag tydligen inte lära mig.
Haha, han pustat och stånkat över min frågor och undringar hela kvällen. Till slut satte han sig bredvid och var mycket hjälpsam. Tack älskling (datanörd) ;=)

För er som inte känner mig, tänkte jag ge en "kort" beskrivning av mig själv.
Jag är så gammal och glömsk att jag vissa dagar faktiskt glömmer hur gammal jag är och svarar fel, när folk frågar. Jag kommer på det senare och undrar hur det är möjligt att glömma sin ålder, när man bara är 31år, sorry 32. Fick räkna på miniräknaren för att vara säker, 2009-1977=32
En gång var jag smal, det är jag inte längre. (sviter efter graviditet) Jag är alltså inte tjock, men inte så smal som jag hade önskat. Ett projekt jag jobbar på.

Min värld består av följande viktiga personer:
Den lilla familjen: Sambon Henrik och sonen Tristan
Den stora familjen: Mamma, pappa, syster Malin, svåger Daniel, bror Martin
Släkten: Mormor, morfar, farmor, faster Lena, kusin Greger, Kusin Linda med familj, kusin Ninna med familj
Vänner: Jessica & Pontus, Anna & Mike med barn, Lotta & Riad med barn,
Givetvis finns många fina vänner till i vårt, blir inte ledsna ni. Ni är också viktiga, men jag har valt att nämna de som vi träffar mest.

Intressen då? Så jobbigt att svara på den. Jag har egentligen bara ett stort intresse, det är MUSIK. Jag är liksom inte bra på massa saker, jag hatar sport, jag samlar inte på något. Men jag gillar att laga god mat, och hålla rent och snyggt i hemmet. Jag har blivit en riktig hemmafru, synd att det inte är bättre lön. Då hade jag nog förblivit hemmafru resten av livet.

Det var min korta beskrivning, ni som känner mig vet att jag aldrig tystnar...haha...
Har talets gåva, som min morfar alltid säger.
Kanske borde jag bli radiopratare?!

Nu ska jag i alla fall prata mig mot sängen, man vet aldrig när den lille ligisten vaknar....

godnatt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar