torsdag 17 december 2009

Pulka-åkning inomhus?


Tristan blev så glad för sin pulka som vi köpte idag, att han inte kunde vänta att prova den tills vi kom ut. Såhär såg det ut:

Tyvärr hann det bli mörkt innan vi kom ut, så nån film på pulka-åkandet i snön blev det inte!
Men jag kan meddela att Tristan-bus älskade snön! Dock tyckte han att det var roligast att ligga i snön eller rulla av pulkan i farten!

Att gå med vagnen till barnens hus på oplogade trottoarer var en rejäl utmaning och kraft-ansträngning! Riktigt tungt!
Sitter här i soffan med grym träningsvärk i ben och armar!
( nej, jag e inte lat, vi e ute med vagnen varje dag, utan snö då förstås)
Så ett stort tack till Helsingborg kommun, helt fantastiskt att ni inte plogar trottoarerna!

Ett annat stort tack till idioten som stal vår fruktlåda på Henriks jobb, riktigt fint gjort såhär i jule-tid! Vi vill ju inte alls äta clementiner i jul!!!

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Jag gick också en runda med Max i vagnen i dag och det var GRYMT tungt! Bra träning=)

CiliaH sa...

Kände också av snön när vi gick till bussen idag... Mycket opraktiskt med trehjulig vagn i 1 dm snö konstaterade jag. Pulkan betydligt bättre :D Matilda tycker också att det är superkul med snön :D

KRAM

Julia sa...

Jag är heller ingen vinter/snö-människa men när dom små blir så lyckliga är det väl bara att bita ihop och skaffa sig ett par termobrallor! :/

Skicka en kommentar