söndag 6 juni 2010

Sveriges Nationaldag So what?

Vi är dåliga svenskar i den här familjen!
Idag är det den 6 juni och Sveriges Nationaldag, detta kom vi på vid kvällsmaten!
Inte ett dugg har vi gjort för att uppmärksamma denna dag, på något speciellt sätt.
Jag tror inte vi är ensamma!
Hur blev det så?
Att svenskarna slutade att fira sin nationaldag?!
När jag var liten, var det alltid ett fasligt stohej kring denna dag.

Till middag idag lagade jag pasta och en god pastasås på kyckling, paprika, sockerärtor, rödlök, vitlök, grädde och massa kryddor!


Till efterrätt blev det:


Ja, snäll mamma som jag är, slängde jag ihop en sats kanelbullar till min son, eftersom det är det bästa han vet.

Eftersom både Tristan och Henrik inte varit riktigt krya, så har vi haft en lugn helg hemmavid!
Tristans feber har kommit och gått, han har haft 37.7 utan ipren och sen plötsligt vaknat med 38.8 med ipren i kroppen! Konstigt! Men han är inte förkyld som Henrik i alla fall. Dock en massa tänder som är på väg upp.

Vi avslutade kvällen med en lugn cykeltur och min fina sambo plockade dessa underbara åt mig


Jag älskar syrener, problemet är att jag är vansinnigt allergisk mot dom! Men vi testar att ha dom på bordet en stund ändå, så får vi se hur det går!
Dom doftar ju så ljuvligt!

Nä, lite tv i soffan med mitt lilla love, innan sovdags!
Imorrn ska vi hälsa på en förskola, ska bli spännande!

Kram Sophie

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Vi får väl också skämmas som inte firade nationaldagen i går=(
Den där pastan KRÄVER jag att få receptet på - pleeeeaaase......

Sophie sa...

Självklart min vän, ska du få recept! Dock måste jag försöka komma ihåg, för de va ett sånt där spontan-recept jag kom på under tiden jag lagade:=) återkommer med detta!! Kram

Skicka en kommentar