torsdag 10 juni 2010

Socker-Söte-Bagaren

Nu kommer ni förstås att tro, att vi inte gör nåt annat i den här familjen än att baka kanelbullar, men jag kan garantera er att så är inte fallet!

Men denna veckan blev det två dagar i rad i alla fall, eftersom Moster Malin gärna ville ha Tristans specialar-kanelbullar att bjuda på, när Erik får besök!
Så bagare Tristan hjälpte mer än gärna till!

(Och nu är det bestämt att Erik ska stava sitt namn med K. Så har vi rett ut det)

En sockerbagare i farten:












Igår var vi även och hälsade på en förskola till Tristan!
Vi gillade den, och det verkade Tristan också göra!
Och trots att jag är ett sånt dagmamma-fan, känner vi i våra hjärtan att Tristan nog är ett förskolebarn!
Och den känslan måste vi följa!
Ni skulle sett honom, han sprang rakt in i barngruppen och började leka med alla barn och han pratade med alla fröknarna.
Det var stora, ljusa rum, med många öppna ytor att springa, hoppa och sparka boll på!
Vaskar och toaletter var barnanpassat, alla bord och stolar var låga!
Det blir förskola för Tristans del.
Det blir den förskolan.
Det känns rätt!

Kram Sophie

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Åh, hembakade kanelbullar är underbart! Jag försöker också ha hemma i frysen så man bara kan ta upp till fika. Gjorde inte du med nutella? Gör jag sådana så har jag Nicke runt lillfingret sen tror jag;-)

Sophie sa...

Nej, de blev inga nutella denna gång, men nästa gång gör jag såna igen!! Dom e syyyndigt goda;=)
Du har honom lätt kring lilfingret med dom, det loooovar jag!

Skicka en kommentar