torsdag 17 juni 2010

Jailmail

Två vykort och ett brev fick jag idag!
Jailmail, stod det på vykorten, och det var precis vad det var!
Post från finkan, närmare bestämt från en kille som sitter inspärrad på Kumla!


Men korten var inte till mig, utan till den andra Sophie, som bor i denna stad!
Detta är inte första gången jag får hennes post.
Jag får även många av hennes telefonsamtal.
Under de senaste åren som gått har jag tröstat en äldre dam i telefon ett flertal gånger, som försökt komma i kontakt med denna andra sophie'n! En farmor till hennes barn, grattisbrev och blommor har jag fått! Jag har försökt få tag på människan, lämnat meddelande osv, men hon har inte hört av sig tillbaka!
Synd om tanten, men jag kan inget mer göra!
Men nu är det alltså en fånge på kumla som börjat skicka post!

Man bli ju något chockad, när man får vykort, där det står:
" Hej Sophie, jag sitter just nu inspärrad på Kumla, osv"

Jag ska skriva tillbaka, så att han vet att breven kommit fel!
Det verkar liksom mest schysst!

Kram Sophie

0 kommentarer:

Skicka en kommentar