måndag 14 juni 2010

Nu är jag nöjd...

Med risk för att trötta ut er, kan jag nu meddela att jag äntligen och slutligen bestämt mig för vilken förskola Tristan ska börja i augusti!
Nu är det många som läser "jag har bestämt mig" och undrar om inte Henrik har något att säga till om?
Självklart har han det! Han har gillat alla ställen vi varit på, men han har inte samma krav som jag och är kanske inte riktigt lika insatt som jag, eftersom detta dock är mitt yrke!
Så han litar på mitt omdöme och därför ligger det slutgiltiga beslutet hos mig!
Det har jag nu tagit!
Jag vet, vi trodde det också förra veckan, men jag hann inte tacka ja till erbjudandet och på fredags-eftermiddagen damp det ner ett nytt erbjudandet i brevinkastet!
Detta var jag såklart tvungen att kolla upp, innan jag bestämde mig!
Och det var tur! Det är en Reggio Emilia-inspirerad förskola, med en underbar gård, massa härliga grönområde runt byggnaden och nära till skogsområde.
När jag gick därifrån kände jag för första gången en helhets-nöjd känsla! Allting stämmer! Bra öppettider, öppet hela sommaren och vettig inskolnings-tanke för att nämna något!

Nu är jag nöjd.
Nu har jag bestämt mig och tänker inte ändra mig fler gånger!
This is it!
Den 16 augusti kl 09.00 börjar Tristans inskolning!
Jag tänker givetvis inte berätta i bloggen vilken förskola det är, han måste ju få vara ifred från sina fans nånstans! Haha...
Nä, men ni förstår säkert varför!
Ni som är nyfikna får skicka sms, facebookmail eller liknande!
En liten bild på ett utav rummen kan jag i alla fall bjuda på!


Nu ska jag fortsätta att vara sjuksyster och ta hand om mina sjuklingar, Henrik med halsfluss och feber, och Tristan med feber, hosta och tand-ont!
See 'ya

Kram Sophie

0 kommentarer:

Skicka en kommentar