måndag 4 juli 2011

Sånt som gör livet gott just nu...

SEMESTER!!!
Ja, egentligen har jag ju det alltid just nu! Jag har slutat på mitt fantastiska jobb, eftersom barnen har sommarlov nu, och sen väntar ju mammaledighet! Men det känns ju förstås inte som riktig semester ändå!
Men nu har Henrik ledigt en vecka!
Hela familjen är samlad och då kan vi kalla det semester!

Jag har varit bitter sista tiden i stan! Eller kanske inte bitter, men väldigt matt och trött på stads-lägenhets-liv! Allting blir sånt projekt! Och med en stor mage, ond kropp och livlig 2 1/2-åring, kan jag lova att det är stora projekt! Bara att ta ner sig till stranden en förmiddag, med packning, matsäck osv...Oj oj oj...
Jag har längtat bort...

Och nu är vi borta!!
Inte så långt, men alldeles tillräckligt ändå!
I en liten söt stuga, på en underbar liten ö...

Tristan har sprungit ute precis hela dagen, han har åkt båt, vattnat litervis med sin vattenkanna, jagat grodor och hittat en kompis!

Henrik har fått köra båt, grillat och är nu och fiskar...

Jag...jag känner lugnet! Lyssnar på tystnaden tillsammans med fågelkvitter, andas havsluft och alla måsten är väldigt långt borta just nu...

Det är sånt som gör livet gott just nu!!

Kram Sophie

0 kommentarer:

Skicka en kommentar